Nielsen's COVID-19 Update, An overview of the Canadian Products Industry

  • 18 Mar 2021
  • 1:00 PM
  • Live Webinar FBA1975

Registration

  • A link will be sent to the email address you use to register on March 17 with log in details for the webinar.
  • A link will be sent to the email address you use to register on March 17 with log in details for the webinar.

Register

Nielsen presents a COVID-19 Update
An overview of the
Canadian Products Industry 

March 18th  1:00pm 
Q & A to follow presentation

It's almost been a year since the beginning of the COVID-19 pandemic in Canada.  Working with Nielsen, Food and Beverage Atlantic is happy to invite you to its first collaborative webinar, where Francis Parisien will take you over some of the biggest trends noticed in the past year. 

After a few weeks of stockpiling, Canadians started shopping differently, buying groceries differently; our consumers started spending a lot more time in their kitchen, cooking, baking and finding ways to entertain differently while staying at home.  This new "normality" means unprecedented growth for our industry - and the past Holidays was a testament to that.

  Come hear about the latest trends and discuss 2021 with us.

Join in to find out about a special one-time member discount rate with Nielsen available for members after this presentation! 


* log-in information will be sent to the email address used to register prior to the webinar

Nielsen présente une mise à jour sur la COVID-19
Un aperçu de
l’industrie canadienne des produits

Le 18 mars à 13 h 
Période de questions après la présentation

La pandémie de COVID-19 a commencé au Canada il y a près d’un an. En collaboration avec Nielsen, Aliments et Boissons Atlantique est heureuse de vous inviter à son premier webinaire, dans lequel Francis Parisien vous présentera certaines des plus grandes tendances observées au cours de l'année écoulée.

Après quelques semaines de stockage de réserves, les Canadiens ont commencé à faire leurs emplettes et à acheter des produits d'épicerie d’une manière différente. Nos consommateurs ont commencé à passer beaucoup plus de temps dans leur cuisine, à cuisiner, à cuire et à trouver des moyens de se divertir différemment tout en restant chez eux. Cette nouvelle normalité a entraîné une croissance sans précédent pour notre secteur - et les fêtes de fin d'année en ont témoigné.

Venez découvrir les dernières tendances et discuter avec nous de l’année 2021.

Participez pour découvrir le tarif réduit spécial unique offert par Nielson aux membres après la présentation!


* Les renseignements de connexion seront transmis à l'adresse électronique utilisée pour s'inscrire avant le webinaire.


About the Presenter:


Francis Parisien has worked for over 20 years for Nielsen in Canada.  He’s been Vice-President, Eastern Canada for the last 5 years, reporting directly to the General Manager for Nielsen Canada.  As such, he’s responsible for the teams in charge of Quebec and Atlantic manufacturers.  For the last year or two, Francis has been multiplying presentations at several events, meeting established producers & manufactures, as well as start-ups who are making their debut in this hyper-competitive market; with his team, his mission was to find a way to work with all the players in the Industry, in order to allow them to take advantage of all possible growth opportunities.  All this while keeping abreast of the best from around the world, working with colleagues from other Nielsen offices to make the information available to all its partners.
Francis Parisien travaille depuis plus de 20 ans pour Nielsen au Canada.  Dans le poste de Vice-Président, Est-du-Canada depuis 5 ans, se rapportant directement au Directeur général pour Nielsen Canada, il est en charge des équipes en charge des relations avec les manufacturiers québécois et de l’Atlantique.  Depuis plusieurs mois, Francis multiplie les présentations dans plusieurs événements, rencontrant des transformateurs établis comme des start-ups qui font leur début dans ce marché hyper-compétitif.  Avec son équipe, il s’est donné comme mission de trouver une façon de travailler avec tous les joueurs de l’Industrie, afin de les faire profiter de toutes les opportunités de croissance possibles.  Tout ça en restant à l’affut de ce qui se fait de mieux à travers le monde, travaillant avec des collègues d’autres bureaux de Nielsen pour ainsi faire profiter tous ses partenaires de l’information disponible


Food & Beverage Atlantic

36 Albert Street, Moncton, NB, E1C 1A9

(506) 857-4255

 

Powered by Wild Apricot Membership Software