EU Capacity Workshop / Ateliers sur la capacité d’exportation vers l’Europe

  • 10 Sep 2019
  • 8:30 AM - 4:00 PM
  • Moncton NB(Crown Plaza Hotel, 1005 Main St, Moncton)

Registration


Register



Special Invitation to
Food & Beverage companies in Atlantic Canada 

If your company is currently exporting or if you are considering exporting to Europe, this is a not-to-be-missed session on what you need to know about exporting to the European Market!

Monday September 9, Charlottetown PE

Tuesday September 10, Moncton NB
Thursday, September 12, St. John's NL

This session will cover topics and answer questions about:

  •  Market intelligence services and tools
  • CETA overview
  •  Overviews of various markets and export opportunities in the EU with focus   on the Netherlands, Poland, Germany and Brussels)
  •   Labeling regulations
  •   Logistics and freight considerations
  •   Pricing your product for the market
  •  How to get your products in to the European market
  •   Trade Commissioner Service available
  •   How to contact buyers, distributors, and importers
  •  What are buyers looking for and how to position your company
  •   Resources available to you

In addition to presentations, panels and discussions, you will have the opportunity to meet one-on-one with representatives such as Trade Commissioners, European market consultants, an importer, a logistics company, ACOA, Government of NB, AAFC, EDC, BDC, and others.

This event is free-of charge to attend

Read more here

Reserve your seat today.

This is currently a tentative outline. More information will follow.

Invitation spéciale aux entreprises d’aliments et boissons du Canada atlantique

Si votre entreprise exporte actuellement ou si vous envisagez d'exporter vers l'Europe, il s'agit d'une séance incontournable sur ce que vous devez savoir pour exporter vers le marché européen!

  Lundi le 9 septembre, Charlottetown PE

 Mardi le 10 septembre  Moncton, N.-B.

Jeudi le 12 septembre St-John’s, T.-N.-L.

La séance portera sur les sujets suivants et vous permettra d’obtenir la réponse à vos questions :

  •  Services et outils d’information sur le marché
  •  Aperçu de l’AECG
  •   Aperçu des divers marchés et possibilités d’exportation de l’UE, en particulier des Pays-Bas, de la Pologne, de l’Allemagne et de Bruxelles
  •   Réglementation en matière d’étiquetage
  •  Considérations relatives à la logistique et au fret
  •  Établissement du prix de votre produit pour le marché
  •  Comment commercialiser vos produits sur le marché européen
  •  Service de délégués commerciaux offert
  •  Comment contacter les acheteurs, les distributeurs et les importateurs
  •   Ce que recherchent les acheteurs et comment positionner votre entreprise
  •   Ressources offertes

En plus des présentations, des tables rondes et des discussions, vous aurez l'occasion de rencontrer individuellement des représentants tels que des délégués commerciaux, des consultants du marché européen, un importateur, une entreprise de logistique,  ainsi que des représentants de l'APECA, du gouvernement du Nouveau-Brunswick, d’AAC, d’EDC, de la BDC et d’autres.

La participation à cet événement est gratuite.

Pour plus d'information lisiez-ici

Réservez votre place aujourdh'ui.

 Il s'agit d’un aperçu provisoire. Plus d'informations suivront.


Food & Beverage Atlantic

36 Albert Street, Moncton, NB, E1C 1A9

(506) 857-4255

 

Powered by Wild Apricot Membership Software